یادداشتهایی پیرامون اخبار، اطلاعات و تحولات چین

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

کشت برنج در صحرای دوبی توسط دانشمندان چینی!


به تازگی دانشمندان چینی موفق شده اند پروژه کشت برنج در صحرای دوبی با استفاده از آب دریا را با موفقیت آزمایش کنند و به نتایج مورد قبولی دست یابند.
چین بزرگترین کشور تولید کننده و مصرف کننده برنج در دنیا است و تقاضای برنج در این کشور به صورت مستمر رو به افزایش است.
جهت پاسخ به تقاضای رو به رشد برنج در چین و بسیاری از کشورهای دنیا، دانشمندان چینی در سالیان اخیر بر روی پروژه نوین کشت برنج با استفاده از آب دریا (آب شور) مطالعه و تحقیق می کنند و این پروژه تقریباً به سرانجام رسیده است و در حال تجاری شدن در بسیاری از کشورهای دنیا است.
صحرای دبی یکی از نقاطی است که به اعتقاد دانشمندان چینی و مرکز تحقیقات برنج چین، می توان در آن با استفاده از آب دریا به کشت برنج پرداخت.
بنابر پیش بینی ها تا سال 2020 حدود 10 درصد از وسعت صحرای دوبی به کشت برنج اختصاص خواهد یافت و به زودی اماراتی ها علاوه بر خودکفایی در تولید برنج موردنیاز داخلی، شاید به جمع کشورهای صادر کننده برنج هم بپیوندند ...


۳۰ خرداد ۹۷ ، ۲۲:۵۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی عبدی

تأسیس دانشکده جاده ابریشم در دانشگاههای چین


به تازگی اولین دانشکده جاده ابریشم توسط دانشگاه Renmin چین به بهره برداری رسیده است و از سپتامبر سال 2018 به جذب دانشجو خواهد پرداخت.
در این دانشکده دانشجویانی از کشورهای عضو طرح در رشته هایی مرتبط با سیاستهای چین، اقتصاد چین، فرهنگ چین و حقوق و قوانین چین به تحصیل خواهند پرداخت.
هدف از راه اندازی این دانشکده، تربیت متخصصان و مدیرانی بین المللی است که توانایی پیشبرد طرح "یک کمریند، یک جاده" را در سطح بین المللی داشته باشند.
علاوه بر دانشگاه Renmin ، سایر دانشگاهها و مراکز آموزشی چین هم در حال برنامه ریزی جهت راه اندازی دانشکده یا گروه آموزشی در موضوع جاده ابریشم نوین هستند.
در سال گذشته تحصیلی، تعداد دانشجویانی که از کشورهای عضو طرح جاده ابریشم نوین در چین مشغول به تحصیل بوده اند، با رشدی 11 درصدی به 317200 نفر رسیده است و حدود 65 درصد از کل دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در چین را شامل می شود.
به نظر می رسد با توجه به رویکرد جدید نظام آموزشی چین در حوزه ابتکار "یک کمربند، یک جاده"، در آینده نزدیک شاهد رشد چشمگیر تعداد دانشجویان خارجی مرتبط با کشورهای عضو این طرح در چین باشیم.



۱۶ خرداد ۹۷ ، ۱۹:۵۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی عبدی

پل طلایی جاده ابریشم


تصویر فوق پل طلایی جاده ابریشم است.
نمادی از ابتکار "یک کمربند، یک جاده"، که در پارک المپیک شهر پکن ساخته شده است و گردشگران زیادی را از سراسر دنیا جذب کرده است.


۰۵ خرداد ۹۷ ، ۲۳:۴۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی عبدی

توافق عمان و چین برای "یک کمربند، یک جاده"


به تازگی در شهر پکن، توافقنامه ای توسط وزرای خارجه چین و عمان در خصوص همکاری بیشتر جهت پیشرفت طرح "یک کمربند، یک جاده" در منطقه خاورمیانه به امضا رسید.
کشور پادشاهی عمان، به دلیل موقعیت مناسب جغرافیایی و روابط مناسب سیاسی با اغلب کشورهای منطقه خاورمیانه، علی الخصوص ایران و عربستان، دارای جایگاه ویژه ای نزد مسئولان چینی است و آنها علاقمند به استفاده از پتانسیلهای این کشور در راستای تحقق جاده ابریشم نوین هستند. به همین منظور با امضای این MOU توسط دو کشور، عمان به صورت جدی و هدفمند متعهد به کمک جهت ساخت پروژه های زیرساختی OBOR در منطقه خاورمیانه شده است.
این روزها چین در حال سرمایه گذاری سنگین در سواحل جنوبی عمان است. چینی ها قصد دارند شهری بندری با تکنولوژیهای مدرن در صحرای عمان بنا کنند. مأموریت اصلی این شهر ارائه خدمات ترانزیتی خواهد بود و نقشی ویژه در عملیاتی شدن طرح "یک کمربند، یک جاده" در منطقه خلیج فارس و دریای عمان بر عهده خواهد داشت.




۰۴ خرداد ۹۷ ، ۲۳:۲۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مهدی عبدی